Om oss

Vårt konsept vil ivareta ansatte, forsterke god bedriftskultur, beholde faglig kompetanse og gi en lettere arbeidshverdag.

Ved å investere i alternatide timer til dine ansatte, legger du til rette for at den ansatte opplever en hverdag med økt overskudd, tilstedeværelse, arbeidsfokus og redusert tidspress. Reduksjon av negative stressfaktorer gir økt effektivitet, stabilitet og bærekraftig vekst for din bedrift. Med våre fleksible løsninger vil du kunne gi dine ansatte en mer balansert hverdag.

Fokus på ivaretakelse og hvordan få den gode ansatte til å bli i en bedrift, var utfordringen. Det å jobbe frem ulike tjenester gjennom fleksible ordninger, ble løsningen. Alternatid ble opprettet i 2022 og har i dag to ansatte. 

Tjenesten hjelper bedrifter til å redusere sykefravær, forhindre gjennomtrekk av ansatte, sikrer intern kompetanse og bærekraftig vekst. Videre gir Alternatide timer den ansatte økt tilstedeværelse, motivasjon, stolthet og tilstedeværelse. 

Undersøkelser viser at det nå også går kortere tid, før en ansatt begynner å se seg om etter ny jobb. Det sees en økt vektlegging på en balansert arbeidshverdag hos en arbeidssøker. Dette underbygger viktigheten av å ta vare på de en har ansatt, samtidig som en også skal være den bedriften andre velger å gå til, når en ønsker ett nytt arbeidssted.

Gjennom investering i Alternatid er en også med på å bekjempe svart arbeid og vi er registrert i  Renholdsregisteret (arbeidstilsynet.no)